1810: Online Special og Veteran bilauktion, diverse køretøjer fra ophør, konkurs og dødsbo, samt biler i overskud, På Lene Haus Vej 2, 7430 Ikast

Katalog nr. 3

Rolls Royce Silver Spur, Uden afgift, rustfri fra kuwait

Rolls Royce Silver Spur 3, V8 Årg 1994, Km tæller viser kun 38500, Uden afgift, flot dyb metalblå farve. Delvis serviceret hos ekspert i Holland for 5.469 euro i 2023, super flot, Bilen er uden dansk afgift og udelukkende med delvis foto kopi af  tidl.registrerings papir, ( stl nr. årg kan aflæses ) Se fotos, - Ingen andre papirer medfølger, told og moms er betalt, Tidl ejer i kuwait, His Highness Sheik Nasser Mohamed Al-Ahmed Al Sabah - fra Kuwait. Stelnummer: SCAZNOOC6RCX54297, Kun kørt 38512 KM (bilen  har kun kørt cirka 20 kilometer i Danmark, speedometer og enkelte eldele virker ikke, så uden kilometer-garanti, men med meget stor sandsynlighed at km er korrekt. (En Sheik ”fifler” ikke med en kilometertæller) Automatgear, masser af luksus udstyr, starter, kører og lyder super godt, naturligvis rustfri, og alm venstre styret. Silver Spur var en version med længere akselafstand af Silver Spirit, den første model i Rolls-Royces SZ-serie, og var i produktion fra 1981 til 1999. Sammen med de andre modeller i SZ-serien var Silver Spur en af de sidste Crewe-byggede Rolls-Royce'er med ægte britisk DNA. De næste generationer af 'Verdens bedste bil' ville blive bygget af BMW i et nyt anlæg i Goodwood, England. Den er bygget med Rolls-Royces velkendte firedørs monocoque karrosseri, en glat og kraftfuld 6750cc V8-motor forbundet med fire-trins automatgear, all-round uafhængig affjedring, adaptiv kørekontrol, servostyring og firehjulede skivebremser med ABS. Det var den første Rolls-Royce, der havde en udtrækkelig Spirit of Ecstasy-maskot – denne er dog fastmonteret af Sheiken i Kuwait. Rolls-Royce Silver Spur III blev fremstillet mellem 1994 og 1996. Den blå farve er i en god og pæn stand og har masser af glans, vognen er ny poleret. Karrosseriet er fri for væsentlige buler og skrammer, kun et par enkelte små bilka buler. Krom er pænt, ligesom lygter, badging og trim. Interiøret er lige så overdådigt og luksuriøst, som du håber at finde i en Rolls-Royce. Cremelæderindtrækket med blå kanter er ikke særlig krøllet eller slidt og ser ud til at være fri for revner eller sprækker. Forsæderne har dog adskillige små hak og ridser på dem, måske forårsaget af Sheikens Jagt Rovfugl, Uanset hvad der forårsagede disse hak og ridser valgte vedkommende heldigvis at ignorere bagsæderne, som er i meget anstændig stand. De blå måtter ser ud til at være i god orden. Træfinererne på instrumentbrættet, midterkonsollen, dørkapperne og indsatserne er fyldige og blanke. Der er et par ridser og skrammer på picnicbordene. Dørkortene er gode, selvom førerdørens armlæn er slidt. Den øverste del af instrumentbrættet er falmet, skæv nogle steder og har sluppet bunden af forruden, grundet den stærke sol. Vi kan ikke fremsætte nogen påstande om den fulde funktionalitet af kontakter, knapper, håndtag, vippeknapper, knapper, drejeknapper eller andre elektriske dele. Mekanisk, Undersiden ser ud til at have en god strukturel integritet, så vidt vi kan se. Motoren og motorrummet er rene og tørre, og alt ser ud til at være på sin rigtige plads. Bortset fra nogle kosmetiske og enkelte el fejl, ser denne bil ud til at være i meget rimelig samlet stand og denne bil er værdig til den tid og opmærksomhed, der kræves for at få den tilbage til en førsteklasses tilstand. Bilen går super godt i motoren, MF = Momsfri budsum